4:a i pulka vm

Idag var det ju som sagt dags för deltävling 6 typ i pulka-vmä (tävlingarna pågår mellan v.7 och 15 tror jag). Kl 12 drog det första åket igång och sammanlagt startade ca 70 pers i tävlingen, barn som vuxna. Man körde en bana med fem svängar, jag kan inte ladda upp bilderna på det på den här datorn,och de 16 bästa tiderna gick vidare till åttondelsfinal i denna delfinal. Jag kom nia och sulle då möta åttan i åttondelen. Systemet fungerade så att ettan mötte den på 16:e plats, 2:an mötte den på 15:e plats osv. Jag vann ganska lätt mot en 18-årig tjej och var då i kvartsfinal. Där mötte jag en kille som var typ i 25-års åldern. Där vann jag också ganska lätt. Nu var det dags för semifinal. Alla som var kvar var grymma, så jag hade inte så stor chans men jag ledde i semifinalen framtill andra kurvan då han knuffade ut mig, vilket var tillåtet. Sedan kom jag till b-final där jag förlorade, men en 4:e plats i denna deltävling där vuxna ju har en fördel är det bra att komma fyra. Mitt pris blev en rosa pulka full med ahlgrens bilar. Det var 68 påsar med godiset. Tvåan och trean fick typ samma pris som jag och ettan fick samma pris plus en stor pokal plus en plats i stora finalen här i åre vecka 16. Då ingår boende, resa och skipass för en weekend.


Bilderna på allt kommer när jag kommer hem.


Nu har vi precis varit iväg på wersén:s restaurant och käkade pizza. Det var supergott!
Nu ska jag nog käka glass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0